25 maj 2014

866. Lila nagellack

Jag har försökt att bry mig lite mera om mitt utseende i ett försök att må aningen bättre.
På en tiogradig skala tänkte jag hoppa till ungefär 2.
Köpte ett snyggt nagellack. Målade naglarna, men efter en 3-4 dar var det så nött i kanterna att det blev fult. Bort med det nötta o på med nytt. Upprepade detta några gånger o rätt var det var började naglarna att skiva sig. MORR.
Googlade lite o kom fram till att mina naglar inte klarade kombinationen aceton o upprepade omgångar med vatten + rengöringsmedel när jag torkat ytor här o där.
Tillbaka på noll. Jag får vänta några veckor med att försöka måla igen o införskaffa nåt snällare nagellacksborttagningsmedel, om det nu hjälper.

Åh vad jag är less på allt damm, smuts o hår som djuren släpper, skulle behöva massor av energi till en storstädning av huset.
Äldsta dottern har iaf lovat hjälpa mig att städa igenom hallen, det ska bli skönt när det är gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..