20 augusti 2014

874.

Äntligen känner jag igen mig själv vet inte hur länge det varar eller om det blir bakslag, men det är härligt iaf.
Det har varit mycket fokus på att skolan börjar o att min 10-åring ska pendla själv.
Bara en sån sak att jag skrev ut ansökningspapper för skolbusskort o följde med första dan, men busskort var redan fixade, jag ansökte om det i slutet på förra terminen o sedan glömt alltihop.

Efter att ha lämnat lillan i skolan tog jag mig till arbetsförmedlingen för att aktualisera mig igen, jag blev friskskriven till 25% i måndags o fick träffa världens nöt till arbetsförmedlare. Hur oproffsig som helst o jag hade fixat det mycket bättre, trots att jag aldrig jobbat där. Blir fortfarande irriterad bara jag tänker på det. Det enda vettiga jag fick ur henne under en timme var att det tydligen inte går att stämpla de 25 %, så nån form utav arbetsträning eller utbildning måste komma till skott.
Lite moment 22 känns det som.


 Jo, vi har regn här med.
Gläds över att det faller ordentligt med regn, hösten är ju min favoritårstid o jag har längtat länge efter att få ränna i skogen med hunden på svampjakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..