14 april 2015

900.

Det har varit rörigt nästan varenda minut sen sambon & tonårsdottern kom hem från Usa. Mest med tonårsdottern. Suck. Orkar inte ens skriva om det.
Märker att jag inte riktigt bearbetat min PSTD & utbrändhet för när det blir för mycket problem så blir jag handlingsförlamad.

Artroskopin gick supersnabbt å bra, var där 12 & åkte hem 16,30. Första 4-5 dagarna kände jag mig lite "sladdrig" i knäleden & det svullnade en del samt värkte när jag var stilla för länge men nu efter 14 dagar är jag lika rörlig som i augusti 2014. -8 kilo dock. Numera är värken inte det värsta, från att ätit 3-6 citodon per dan klarar jag mig på alvedon 1-2 ggr/dan.

Var till sjukgymnasten dag 8 efter op & han berättade att en människa med artros i knäna i snitt klarar av att vara stilla i 20 min, sen börjar det krypa av smärta. Tack för bekräftelsen.
Han tyckte dock att jag skulle vänta 2 veckor till med att jobba. Som vanligt är jag fröken tvärtom & jobbade igår. Nu är det bara att känna efter hur mycket som går.
Min namnsdag som inföll den 11:e var det inte många som kom ihåg, bästa vännen kom med en fin liten överraskning iaf -tack.

Ska gå i skola igen-artrosskola-ehh Å på gym med PT, det ska bli spännande.
Inser nu att älskade Meja hållit mitt knä i trim i många år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..