6 juni 2014

868. Inget nytt under solen

Läser i Metro att en kvinna blivit sparkad för att hon vabbade med sin svårt sjuka dotter.
Jag vet precis hur det är, jag har varit med om samma sak, min äldsta dotter fick lunginflammation när hon var nästan 7 år. Den arbetsgivaren jag hade då tyckte att jag skulle lämna in henne på sjukhuset för att jag skulle kunna jobba. Facket stämde o det visade sig att han fulat sig i åratal med timanställningar o liknande. Konkurs o skadestånd blev det inom ett år. Ha.

Annars da ? Ja, jag har lite svårt att vänja mig vid att stora ungarna är borta om nätterna, jobbar eller sover borta.
Längtar efter åskväder gör jag med, tycker det är jobbigt med kvava dagar som blir till ingenting.

Meja undrar vad råttan gör..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..