28 oktober 2014

886. Jag har oxå åkt dit..

I stort sett alla människor omkring mig är förkylda just nu, har börjat på ett arbetsmarknadspolitiskt program förra veckan & ska hålla på med det till slutet av januari om jag inte får ett jobb.
Åker därför buss fram & åter till staden, folk hostar, nyser & snörvlar& jag kan inte skydda mig.
Så nu är jag oxå förkyld, tror den värsta dan var igår.

Första morgonen med vintertid för denna gång.

Meja var förbi på en fika med sin nya familj, de var på väg att hämta barn & passade på att komma förbi. Meja mår toppen ihop med Uffe & det enda lilla abret var att hon gnäller ganska mycket då de sitter i bilen, förutom på motorväg. 


Tog en tur i skogen i helgen, det var en mycket märklig känsla ungefär första timmen. Kunde nästan se hur hon kollade av sina ställen. Vi brukade liksom bestämma riktning tillsammans o hon skrämde iväg alla eventuella djur. En fågel skrämde mig ordentligt denna gång, då den flaxade upp 2 meter ifrån mig. 

Annars ligger mycket fokus på den kommande flytten i helgen, då andra sonen ska flytta hemifrån & bli sambo med flickvännen som även hon bor hemma. Vi planerar även ett besök på Bomässan i Fyrishov för att få en del ideér om vårt boende. Men det kommer inte hända någonting förrens jag har ett fast jobb, tyvärr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..