6 november 2014

887. Fullt ös- medvetslös

Jag blev inte bättre med förkylningen, drabbades av lite aggressiva streptokocker & svullnade upp i halva ansiktet -typ. Åkte till vårdcentralen i söndags & fick penicillin.
Sisådär på Bomässan, anmälde mig till en snickartävling men blev inte dragen. Satt & verkligen skämdes för mitt kön då tjejerna på scen knappt kunde namnet på 5 vanliga verktyg. Jag hade sopat banan i alla grenar. Insåg att min besvikelse grundade sig i att jag "blev bortvald/inte dragen" såsom jag är med om flera gånger varje vecka i mitt jobbsökande. Att vinnaren fick verktyg för 5000 bekom mig inte så mycket.
Har varit hundvakt åt min gamla hund & hennes nya sambo Uffe, det gick finfint & kändes riktigt skönt, även om det för min del innebar ännu mindre sömn än vanligt.

Flytten gick fint, inte så mycket att bära, men dan rullade på med massor av fix ändå. Var till Ikea igår & köpte tyg & sydde gardiner i dubbelt vitt för att slippa solgass.
pm till mig själv: köp inte ikeas skittråd nån fler gånger, den var verkligen av billig kvalitet & gick av ideligen..

Kursen är väldigt mycket repetition av sånt jag redan gått igenom flera gånger så jag tycker det mest är vuxendagis.

Svt 2014-11-05  Titta 11.30 minuter in på detta klipp, det ligger kvar tom 11/11.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..