13 mars 2014

858. Jag har blivit överfallen..

Av en hemsk förkylning som lillan blev däckad av söndag-måndag. På tisdagen tvingade jag henne till skolan o tidig efm blev jag däckad. Orkade inte skjutsa till ridning, eller nåt annat. Lungorna o halsen kändes som varma rivjärn, på onsdagen vaknade jag tidigt av att jag inte fick nån luft, hela bihålesystemet igenbeckat. Fortfarande feber, imorse såg t-shirten jag sovit i ut som om jag gjort ett hårt pass på gymmet.. Snorar hela tiden. Suck. Hade velat åka till Knutby stickcafe igår, förra gången det var hade jag en hemsk nackspärr som inte släppte förrens på femte dagen.

Ipren, treo o allt annat i NSAID läkemedelsgruppen blir jag sjukare av, Alvedon tror jag inte på längre. Antioxidanter hjälper inte mot förkylning. Bara att vänta ut skiten. Förhoppningsvis är det ingen långlivad bacill, resten av familjen snorar o nyser, men bara lillan o jag har däckat.

Ska försöka orka läsa nån bok iaf, o tvinga mig att äta lite.

Kul är att hägrarna återvänt till boet i skogsbacken ovanför huset. Förmodligen gråhäger. Har dock inte hittat nån info om vilket datum dom brukar lägga ägg, tycker att det är lite tidigt på året fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..