6 oktober 2014

883. Tung helg

Det har varit en tung helg.

Efter mycket funderande har jag insett att min ork & tid är begränsad, ska jag börja jobba oxå så blir det ännu mindre av den varan över till  min hund. Samtidigt har/kommer familjekonstellationen ändrats iom att barnen flyttar hemifrån & 70+vännen som förut passade Meja dagtid är ganska märkt av ålder & diverse sjukdomar.

Kanske skulle jag tänkt på detta tidigare, men bättre sent än aldrig. Sagt & gjort. Annons ute på fejjan, först hittade jag en omplaceringsgrupp med en hel del oseriösa människor som mest verkade tycka att hundar är möbler.. Hittade en annan grupp & en tjej hörde av sig. Min magkänsla sa att jag gillade henne. Åkte & hälsade på, det fick gå några dagar, de kom & hälsade på, tog med sig Meja på försök över helgen & sen bestämde vi att hon flyttar dit.
Det har fått ta lite tid för Mejas skull, men ju mera vi har pratat desto fler likheter har jag noterat. Meja kommer vara i goda händer & hennes nya husse & matte var lite oroliga att hon skulle vara ostabil i lynnet, de hade bla dåliga erfarenheter av omplaceringar.

Nu är det bara lite småsaker kvar.

Jag är frisk från min utbrändhet, sånär som att jag fortfarande har en del sömnstörningar. Brukar vakna runt 02.30. Ibland kan jag ta en tupplur dagtid, annars kroknar jag rätt tidigt på kvällen, vid 19-20 tiden.
Har fastnat på 84 kg så jag har 10-12 kg kvar att jobba undan till min idealvikt.
Behöver ta tyglarna över mitt galopperande skuldberg som tillkom efter Brogården iom att jag blev sjuk av den vistelsen.
Behöver rusta huset in & utvändigt så om jag får börja på drömjobbet jag sökte i fredags skulle vara kanon !
Då löser sig ovanstående småsaker i ett nafs.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..