20 februari 2009

Såhär va


Efter alltid haft ljummet varmvatten, eller nåja mindre varmt vatten i beredaren & efter en del mekande har vi nu skållhett vatten, samt fungerande tvättmaskin.
Men lampan i stora rummet har lagt av sen isenhöstas (det var bla där jag böt strömbrytare när J rymde) & sen några dagar tillbaka går luftvärmeväxlaren på halvfart liksom. Antingen är det ett samband, eller så är det en mindre vink från högre makter att vi ska börja elda istället.
Igår när jag kom hem, var det 16 grader i köket, men efter 2 timmars eldande 21 grader.
Lampan i stora rummet har krånglat förut, vill minnas att det var typ -97 i ca 3/4 år & började plötsligt fungera på julaftonskvällen & har fungerat sen dess.

Fast det känns som om de här problemen är mindre än att ha en stalker efter sig varje dag.
Ska fundera över om jag kan ge nåt gott råd där.

Igår var iaf FÖRSTA dagen efter min nära nog månadslånga kamp mot influensa, trötthet & annat otyg över. Tror jag. Mådde bra hela dan, utan studer av frusenhet, nåja anings snörvel & mådde bra ändå tills jag gick & la mig. Då var jag aningen frusen.
Har börjat knapra lite kosttillskott & tror att mina förråd av spårämnen & annat är totalt tömda.
Orkade tom gå en runda med hunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..