3 juni 2020

915. Jättemärklig dag

Jag har hunnit jobba 4 dagar , efter att ha varit däckad av förkylning i 14 dagar.
Jättekämpigt att vara hemma, Gått hårt åt på min redan utbrända hjärna.

Hursomhelst var det en ganska märklig dag idag.

Äldsta dottern var på en kurs nära mitt jobb så hon kom dit i samband med att jag slutade för dagen.
Näst äldsta dotterns laddare hade gått sönder så hon bad mig köpa en ny.
Såklart behövde vi ta en burgare först.
Utanför hamburgerstället ser jag en telefon ligger på marken, så jag plockar upp den & lägger i väskan. I kortfodralet finns även id-kort & bankkort så jag mejlar till polisens hittegods att jag hittat en telefon medans vi väntar på vår beställning.

Äldsta dotterns & jag har inte setts på länge, en dryg månad eller nåt, föreslår att hon följer med hem en stund, jag ska ju åka en vända till, till U-a för att hämta yngsta dottern efter träningen.
Hittar en ung skata utanför min infart & drar mig till minnes att det var praktgräl mellan skator & kråkor igår. Tar fram en hamsterbur & äldsta dotter googlar upp att man kan mata med kattmat.
Lyckas hitta en medicinspruta & får i den unga fågeln lite vatten & pyttelite kattmat.
Tänker att den får vila över natten i buren, så kan jag släppa den i nedanför boet imorgon, förhoppningsvis orkar den ropa på sina föräldrar.

Det ringer den upphittade telefonen & jag kan se numret. Ringer tillbaka & får kontakt med en man, berättar att jag ska vara vid centralstationen kl 20, så vi kan träffas där.
När jag är åter i U-a så går det fram några signaler, sen hoppar mobilsvar in.
Nästa samtal går mobilsvar in direkt & jag tänker att det kan bli lång väntan innan vi får kontakt, han hade nämnt nåt om att han behövde ladda sin telefon med.


Min telefon ringer igen, annat nr. Mannen säger att han ringer från en lånad telefon, men vi är bara ett halvt kvarter ifrån varandra. Han berättar vart de står & väntar, jag svänger in på parkeringen & möts av ett ungt par med blommor & en ask choklad. Den unga mamman hade blivit distraherad av sina ledsna barn & helt enkelt glömt sin telefon, var jätteglad att hon fick den åter med foton & allt.
Jag sa att jag kommer sova gott med min karmapoäng. Den unga mamman som gråtit över sin förlorade telefon skulle be för mig.

Åker förbi Ica eftersom jag hade sopslut på kaffe. Hittar en tappad mango på parkeringen & senare ett pantkvitto på 25 kr. Bestämde mig att köpa trisslotter för en hundring. Återstår att se om jag får mer dag eller inte.
Känns bra hursom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..