13 januari 2017

911.

Om kroppen inte vill, orkar inte hjärnan hur länge som helst.

Har läst en del på nätet om smärta, tex vårdguiden har bra info Smärta -vårdguiden


Har hamnat i det läget nu, likgiltighet. Orkar inte vara glad, ledsen, arg eller bry mig om smulorna i sängen, ekonomin eller andra viktiga saker. Tycker oxå att det är jobbigt med hurtfriska kommentarer om att jag ska rycka upp mig eller ta en promenad eller dylikt. Detta har gjort att jag stundtals isolerar mig o har telefonen i ljudlöst läge, ibland flera dar i sträck.

I skrivande stund är det dryga 8 veckor sen jag fick en ny knäled i högra benet men behöver fortfarande använda mig av krycka o vila ofta. Vrf ?

Jo, jag har inte jobbat på 13-14 v, väger 15 kg mer än förra op i vä knä, har inte cyklat sen i våras o saknar min underbara naprapat Spero som masserade värkande muskler o framför allt peppade mig mentalt. Till råga på allt så har painkillers en efter en gett så svåra biverkningar att jag fått sluta med dem. 2 veckor efter op hade jag bara ispåse o alvedon kvar. Inte ens öl eller whiskey har hjälpt.

Förra knät var jag bara borta 6 veckor från jobbet med, 10½ innan jag var tillbaka på 100%.

Sambon har gjort så gott han kunnat med att massera, men han jobbar mycket o är sällan hemma.
Min gamla granne har jag träffat då o då, alltid lika ljuvligt, men han har det rätt kämpigt själv just nu.

Fick äran att passa min gamla hund Meja (& hennes nya sambo Lucifer) 5 dagar i julas.
Hade inte träffat henne på nästan 2½ år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..