21 februari 2009

tand




Var ju till käftis typ förra veckan, lagade ett hål (som jag inte visste att jag hade) & efter den där skrämseln med hotande bihålinnflammationen har det gjort väldigt ont på ett visst ställe. Nu gjorde det rejält ont på motstående tand i underkäken. Tyckte det var aningen pinsamt, men ringde igen & fick en tid till igår. Fick en annan tandläk eftersom min ord var ledig. Inget ont om min ordinarie, men den här var riktigt go.


Hon sa först att det kan bli problem om dom inte hittar nåt & det fortfarande gör ont, men när dom hade borrat bort den fula amalgamfyllningen hittade dom felet. FRAKTUR !
Så nu har jag en ganska så osynlig plastlagning där istället, men den kommer antagligen att spänna & dra i flera veckor, det gjorde det förra gg jag fick en stor fyllning med plast.
Jag har fortfarande amalgam på 3 ställen, men dom syns mindre & jag har bara fått radiokanaler i örat ett fåtal ggr & det var länge sen.

Hann iaf bada en stund med S, men båda var övverens om att det var en av de mindre njutbara gångerna, eftersom det var så mkt gamla kärringar, ungdomar & livräddningsutbildning +klädsim i bassängen. Mådde bra hela dan, men på kvällen vart jag aningen trött i huvet.
Fanns iof anledning till det, ska skriva om den nångång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..