22 februari 2009

växjö

nu åker jag. 1,6 minus ute, perfekt.

1 kommentar:

  1. Blogger Rebecca sa...

    jag ville handla 2 specifika telefoner före jul, googlade & hamnade på en site, men eftersom det inte gick att skriva in s efter http i adressraden (säker betalsida, brukar komma upp i sista steget av betalning) samt att en specifik affär fått många dåliga omdömen (inga varor på lager, trassel med återbet, fel på vara etc ) på prisjakt.nu valde jag 2 andra siter som hade mina krav. Där vart jag nöjd, telefonerna anlände på 1 & 2 dygn. Jag tycker oxå internet är supersmidigt, men min datanörd till son har lärt mig dessa 2 tips, kommer fortsätta använda dessa.

    den 20 februari 2009 19:11
    Radera
    Blogger GalaXyBloggen sa...

    Du kan en del hör jag;) Ja man kan analysera en butik och se om det är seriöst. Man kommer rätt långt med lite små kontroller. Googla på butiken ska man definitivt göra. Dock kan dom missköta sig rätt mycket utan att det står något på Google. Kolla domänen på Whois brukar vara bra med. Då ser man hur gammal den är. Eller på IIS om det är en svensk domän. Har dom varit med ett tag så brukar det vara seriöst. Det ska finnas kontaktuppgifter, inte bara en mejladress.Företag med fast telefonnummer samt organisationsnummer bruker vara ok. Man kan kolla företaget genom att ringa och kolla med skattemyndigheten om dom har skatteskulder, kronofogden om dom har skulder där. Man kan ringa bolagsverket om det är ett AB. Du ka gratis kolla dom på www.allabolag.se Men uppdateringen är dålig där. Kort sagt, man kan göra mycket. Det bästa är att ta mot faktura. Då betalar du då du fått paketet;)

    Mats

    SvaraRadera

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..