9 februari 2010

471. Domherrar


Idag visade sig domherrar för första gången vid fågelbordet vilket antagligen tyder på att maten i skogen i stort sett är slut. Dom är rätt skygga av sig, läste jag nånstans.
Tog en liten runda imorse med Mejan i motionsslingan, vilket visade sig vara rätt jobbigt, då det är skidspår där & vi försökte gå på sidan om, men där var det rätt djup snö...

Var till staden igår, träffade psykologen för att få reda på hennes slutsats om C utveckling.
Aningen prestationsångest då hon skulle göra uppgifter på tid, tex rabbla veckodagar eller räkna.
Då blev hon blockerad, när hon fick jobba i sin takt kunde hon bättre.
Annars låg hon helt i fas med jämnåriga förutom hennes språk & sociala kompetens, där var hon flera år tidigare än sina jämnåriga. HA ! Den ungen behöver inte ha personlig assistent på dagis, såsom dagispersonalen ansåg, tycker att jag har fått ytterligare ett bevis på att den personalen är underutbildad. Hittade min grannes blogg häromdan på
http://bloggkartan.se/plats/480/almunge Han & hans fru är båda lärare inom Montessoripedagogik & var inte heller nöjda med Lillgärdet iom underbemanning.

Har en himla massa tankar & sånt som snurrar, men jag ska koncentrera mig på J,s rum lite.
De breda träpersiennerna har äntligen kommit på plats, var tvungen att kapa dem lite.
Köpte två playwoodlådor med skoning igår på Ikea & när jag nästan monterat ihop den andra kom jag på att det vore ju bra med en lackning först, så de håller sig snygga några år.

På tal om lack, dagens garv fick jag igår då nån firma satt en reklamlapp på min sunkiga merza om fälgtvätt & rekond. Fläkten får man slå igång, framrutan är sprucken (tid för byte på fredag) lacken har lossnat här & där, lister saknas, sätena såg sina bästa dar på nittiotalet nångång, vi är miljövänliga & slängar aldrig ut skräp genom bilfönstret, utan det hamnar på golvet, armpuffarna från sommaren bad ligger kvar + en massa andra prylar, sladdar, verktyg etc. Hittade tex 2 dricksglas i handsfacket när jag letade efter en sån där plupp att stoppa i kundvagnen.
Maskinellt är bilen dock i toppskick, det intygas varje år på besiktningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..