17 april 2011

696. Utseende-vett & etikett

Varför är det så svårt för vissa människor att ha vett & etikett ?
Kan du inte säga nåt snällt, så håll käften. 

Ja, jag har snaggat av mig allt huvudhår igen & tänker inte tolerera kommentarer från människor som ej är familjemedlemmar saker som -Har du ramlat i en trapp ? - Har du varit hos frisören ? - Vad har du gjort med håret ? etc. Om en kille snaggar/rakar sig så är det ok, men om jag som kvinna gör det är det tydligen helt ok att kränka mig med dylika kommentarer. Jag ska INTE behöva försvara mitt utseende för någon eller ens förklara varför jag ser ut som jag gör. Men detta fenomen blir inte uppenbart förens man själv gör något radikalt med sitt utseende. Tur är väl att jag blivit så gammal att svarsreplikerna kommer utan att jag behöver fundera på dem. Värre var det för 20 års sen, då man kunde komma på ett bra svar 2 dar senare..

Gårdagen då. Mina små barn & närmsta grannarnas barn lekte ute med glada tillrop större delen av dagen, jag, F & M´s J tog ner det halvt nedblåsta trädet bakom huset eftersom vi var lite oroliga att nån av ungarna skulle få det i skallen. Men det var segare än väntat. Sånt vet man ju inte förens efteråt.
Sen fixade M & hennes J middag. Curres köttfärspaj. Det blev gott & dom ska få fixa käk oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..