17 april 2013

843. Varför det har varit så tyst om mig - PTSD

Posttraumatiskt stressyndrom är ett tillstånd som kan uppträda efter en mycket emotionellt traumatisk upplevelse, med en del symtom som liknar depression och ångest.

Posttraumatiskt stressyndrom kan drabba personer som varit utsatta för en traumatisk situation t.ex. våldtäkt, misshandel, olycka eller krig. Symtomen är bl.a. ökad vaksamhet på yttre händelser, sömnstörningar, skuldkänslor, minnessvårigheter och undvikande av allt som påminner om traumat.

Texten ovan är kopierad ur Fass, efter att ha fått antidepressivt läkemedel utskrivet.
Jag och familjen hamnade på Brogården i 10 veckor och fick åka därifrån den 2 januari.
Om personalen där hade varit utbildade, hade de slagit larm redan vid mina besök tiden efter vi kommit hem, då jag återvände för samtal, men blev illamående, förlamad och var sekunder från att svimma.
Nä, istället är personalen koncentrerad på att utföra hjärntvätt på alla som hamnar där, med samma metoder som användes på 70-talet.

Jag fick abrupt avsluta mitt jobb när vi hamnade där & har varit sjukskriven nästan hela tiden sen vi kom därifrån. I dagsläget har jag inte en susning om när jag kan börja fungera normalt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..