31 mars 2015

899. Solen skiner igen-i mitt sinne iaf

Tillbringade några timmar på buss 809 igår. Rätt skönt att åka påsklovstom buss, jag får tid att reflektera då. Drog på smilbanden åt mig själv när jag får en föraning 3 hållplatser innan att en viss mamma & dotter ska kliva på - å så gör dom det. Känner inte kvinnan, men jag vet vem hon är å vi hejjar, jobbade ihop med hennes bror för en massa år sen.
Det här var bara ett exempel, jag får numera rätt ofta föraning om händelser som kommer ske, ibland alldeles straxt innan, ibland flera veckor innan. Ibland helt osannolika saker, men som ändå inträffar efter några om & men. Oftast om mig själv & närmaste kretsen, men ibland om människor jag möter lite då & då.

Ser fram emot imorgon då jag ska få en artroskopi i knät (som jag visste om långt innan jag fick besked om det) & att kunna återgå att jobba heltid. Trivs bra på äldreboendet, även om middagarna kan vara som att ha en hel dagisgrupp.

Ska bli skönt att sambon & mellandotter kommer hem efter 4 veckor i Carlifornien, vi behövde nog vara ifrån varandra ett slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..