11 september 2015

906. Förändringar i kubik

Sen jag bloggade senast har det hunnit hända en hel del.
En del bra saker, såsom att jag utan nån jätteansträngning är nere i min drömvikt, 75 kg.
Läser i min privata blogg att jag den 23 augusti 2014 vägde 88 kg ! Vägde 72 kg sommaren 2012. Den sommaren var jag riktigt vältränad.

Nu försöker jag cykla lite inför operation. Det verkar ju vara en toppenhöst i skogen, men cykling är snällare mot lederna än lufs i skogen.



Vikten är inte allt, muskler väger betydligt mera än fett, men jag är mer än nöjd med volymen nu.
Har slutat röka, jobbigast första veckan drygt (tack o lov för nicotinspray) Nu funkar det ganska bra med snus. Det var ett villkor för knäledsplastiken jag ska få göra den 21/9.

Min dagsform är ett kapitel för sig, vissa dagar funkar det hyfsat, andra dagar tar smärtan eller smärtstillande ut mig totalt. Känner mig oftast bedövad i tankarna, mitt sjätte sinne är ganska så bortblåst, skittråkigt. Saknar mitt "gamla jag" när mina tankar är som kvicksilverfiskar i huvudet & jag uträttar stordåd. Kommer på mig  själv med koncentrationssvårigheter alltsomoftast.

Min kära granne då ?
Helt stiltje på den fronten, men eftersom han berörde mig mer än annan nånsin gjort, är det inte konstigt att min saknad efter honom inte försvunnit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja, så svårt var det ju inte, eller hur, att skriva en rad..